Dahası da var...

BAZI ERKEKLER KADINLARI ANLAMAYA ÇALIŞIR, DİĞERLERİ KENDİLERİNİ DAHA BASİT KONULARA ADARLAR, ÖRNEĞİN GÖRELİLİK KURAMINA... (EINSTEIN)



17 Aralık 2013 Salı

Beyrut'lu Bir Güzel: Nadine Labaki

   Çok güzel, çok akıllı, çok kıvrak ve bir o kadar ağır..
Hem oyuncu hem yönetmen hem senarist. 10 parmağında 10 marifet bir Lübnan'lı. Peki Şimdi Nereye? (Where Do We Go Now?) ile keşfettiğimiz ve Karamel (Caramel) ile tadından yenmez hal alan bir yönetmen oldu bizim için. Ben kendi adıma kadınları bu kadar iyi anlatabilen birini okumadım ve izlemedim diyebilirim. İki filmide kesinlikle ölmeden önce izlenmesi gerekenler listesinde yer almalı.
   
   Peki Şimdi Nereye? (2011)

    Ortadoğu'nun savaş ve dinsel çatışmalarla dolu coğrafyasında Lübnan'ın ücra bir köyünde yaşayan Müslüman-Hristiyan ayrımı yapmayan bir köy halkının hikayesi. Çatışma haberlerinin gelmeye başlamasıyla iki taraf birbirine düşer. Bu çatışmanın anlamsızlığına kadınlar pratik zekalarıyla el atarlar. Şiddete meyilli erkekleri yatıştırma görevi kadınların hünerli ellerindedir artık. Çözebildiler mi peki?

     Bir erkeği kandırmanın bir çok yolu var. İlk üçte mide, göz, ve güç gelir. Savaşları engellemek bu kadar kolay olsaydı keşke. Ama ne yazıktır çkü olan konuşuyor durumları tüm dünyaya egemen. Kadınlarla ilgili kararların bile erkekler tarafından verildiği bir dünyada yaşıyoruz. Onlardan tek istenen adam olmaları halbuki.



     
   Karamel(2007)


     Kadınların herşeyden konuşabildiği bir yer düşünün. Tabiki biz biliyoruz neresi olduğunu. Sadece kadınlar için kadınlara özel. Bütün acılarını, kıskançlıklarını, sevinçlerini, dedikodularını ve sırlarını paylaştığı bir güzellik salonu. Beyrut'ta en renkli yerlerinden birinde yaşayan 5 kadın bu salonda bir araya gelir. Aşk,evlilik,dostluk,iş arama konu başlıklarını farklı nesillerden kadınlar temsl eder. Hepsinin başka hayatları vardır. Bir kadın hem düşman hem de çok yakın dost olur mu derseniz kesinlikle olur derim.

4 yorum:

  1. Uzun zamandır yoktun.

    SDarko

    YanıtlaSil
  2. blogun hep açıktı ama. ben gibi yapmıyosun. ben kapattım açtım birkaç kere.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...