Dahası da var...

BAZI ERKEKLER KADINLARI ANLAMAYA ÇALIŞIR, DİĞERLERİ KENDİLERİNİ DAHA BASİT KONULARA ADARLAR, ÖRNEĞİN GÖRELİLİK KURAMINA... (EINSTEIN)



4 Haziran 2012 Pazartesi

Tarih, İstanbul, Nevzat Başkomser


  Ahmet Ümit'in bu kitabını okurken İstanbul'un tarihinde dolaştım, kayboldum, tanıdığım yerlere çıktım, bilmediğim yerler keşfettim, hiç duymadığım olaylar işittim hatta hissettim desem abartmış olmam. O kadar zevkliydi, o kadar tatlıydiki okuması bitmesin istedim. Daha da anlatsın tüm tarihi anlatsın istedim. Tarih eğer bize böyle anlatılsa, okul kitaplarına bağlı kalmak zorunda olmasak ve olayları daha küçükken anlasak belki çok daha farklı bir ülke olurduk.
   Yedi tarihi mekan, yedi cinayet, yedi imparator. Beklenmedik çok yakın bir son. Hadi canım cinsinden bir son. Roman karakterlerinin hepsi İstanbul tarihine hakim entellektüel birikimi yüksek kişiler.
   Üç yakın dost hatta kardeş. Nevzat, Demir, Yekta. Ve hepsinin aşık olduğu kız Handan. Üç erkeğin de Handan'a aşık olup bunu dile getirememsi ya da aralarında sessiz bir sözleşme gibi uzun bir süre itiraf edilememsi arkadaşlık değerlerini sorgulatan bir kısım olmuş. Daha sonra Yekta Handan'la evlenir ve kötü bir kaza sonucu Handan ve oğlu Umut hayatını kaybeder. Bundan sonrası üç dost içinde farklı gelişir.
   İstanbul'un tarihi eserlerini ve İstanbul'u korumak isteyen bir grup ve bu tarihi mekanlardan çıkar sağlayıp zengin olmak isteyen bir grup arasında cinayetleri kimin işlediğini bulmaya çalışırken aslında bu cinayetlerin çok farklı bir nedenden işlendiğini öğrenen Nevzat Başkomser bildiği birçok şeyi sorgulamak durumunda kalır.
   Kitabın içinde istanbul'a dair birçok şey ve kendini İstanbullu hisseden herkes var.
   Gerçekten okunması gerekn bir kitap diye düşünüyorum. Kitabın arkasındaki kaynakça bölümünden de mutlaka okunması gerekenler var.
Bu arada Ankara'lı Ahmet Ümit hayranları için;
12/06/2012 18.00 de  DR Tunali Hilmi şubesinde Ahmet Ümit'in imza günü var.

3 yorum:

  1. şu an elimde bu kitabı okuyorum ve çok güzel gidiyor, bitince tekrar bir yorum yazıp beğenimi paylaşırım :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    blgounu gördüm takibe aldım,
    bi selam verip bloguma davet etmek istedim.

    (http://ilknur--akpinar.blogspot.com/)


    sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...