Dahası da var...

BAZI ERKEKLER KADINLARI ANLAMAYA ÇALIŞIR, DİĞERLERİ KENDİLERİNİ DAHA BASİT KONULARA ADARLAR, ÖRNEĞİN GÖRELİLİK KURAMINA... (EINSTEIN)



21 Şubat 2012 Salı

Ego Bir isletme Degildir!

   Egoya saldırarak konuşuruz genelde. Sen şöylesin sen böylesin sen busun. Ya da konuşurken egomuz tavan yapmıştır. Ben böyleyim ben şöyleyim. Bunun farkında değilizdir. Ferrari’mizi satıp öyle hop egoyu sıfırlayamıyoruz.
   Küçük bir idrak meselesidir ama büyük olaylara yol açar. Savaşlar bu yüzden çıkar. Irkçılık bu yüzdendir. Herifçioğlu başka bir ırk yaratacağım diye bir toplumu yok etmiştir. Freud gelse analiz edemez.
   Kendimizden başkasının egosuna tahammül edemeyiz. Önce insan olduğumuzu unuturuz. Mesleklerimiz ön plana çıkar. Ben yüksek bilmem ne mühendisiyim. Ben de Hıdır memnun oldum.
   Benim annem bu yemeği süper yapar. Yahu zaten bütün anneler mükemmeldir neden bunu tartışıyoruz. Anne evrensel bir şeydir. Herkesin damak tadı farklıdır. Herkesin genleri farklıdır. Kimin en iyi olduğunu asla bilemeyiz. Çok konuşma tabii ki benim annem süper yemek yapar.
   Birinin sizi sürekli övmesi mi lazım ya da sürekli övünmek mi lazım iyi hissetmek için. Kimse karşıdakinin övünmesinden hoşlanmaz. Hepimiz biliriz bunu ama vazgeçemeyiz. Bana beni övme kardeşim paramı ver.
   Kendinden başkasının beceriksiz veya aptal olduğunu düşünmek bana göre en büyük aşağılık kompleksidir.  Bunu söyleyen insanoğlu sen hayatta neler başardın bakalım. Aynaya bakıyor musun hiç? Bir bak bakalım ne var orda. Ne buldun, ne keşfettin, neyi eşitledin, ne çizdin, ne ürettin de konuşuyorsun lavuk.
   Ben delikanlıyım der kimisi. Kendini kabadayı zanneder. Karısından korkan delikanlı olur mu hiç? Arkadaşlarıyla kahveye giderken yalan söyler mi hiç? Hadi yürü git işine bak. Götün başın ayrı oynuyor zaten.
   İnsan ayrımcılığı yaparız. Fakir-zengin, işçi-patron, sen-ben, siyah-beyaz, çekik-yuvarlak. Evet, farklılıklar var. Ama kim sana bir başkasını küçümseme hakkı veriyor. Bu elde edilebilir bir hak bile değil. Sonrada kimse beni sevmiyor. Tabi sevmez dangalak kardeşim. Ne bekliyordun. Sen hala egoyu Ankara da bir işletme sanıyorsun. Ayrıca atom da bir tost değildir unutma.
   Sevgilin vardır. Onu sevdiğin kişi yapan değerlere âşıksındır. Sonra batmaya başlar o değerler tek tek. Değiştirmeye başlarsın. Nafile bir çabadır bu. Kimse senin egon tatmin olsun diye değişmez. Değişse bile senin tatmin olman mümkün değildir. Kendini hükümdar gibi hissetmen ilişkiyi bitirici unsurdur. Terk edilirsin. Kendini değiştir önce. Akıllı ol adamı hasta etme.
   Ego mu? Sizin oradan kaç numara geçiyor… (Ankaralı olan bilir :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...